Deții un website sau îți propui să construiești unul pentru a-ți promova afacerea în mediul online sau pur și simplu pentru a informa publicul despre serviciile tale? Dacă răspunsul este da, probabil că te-ai gândit deja la câteva variante de promovare prin internet marketing. Aceasta este una dintre cele mai bune opțiuni pe care le ai, însă înainte de a depune foarte mult efort, trebuie sa te asiguri că site-ul tău va fi seo-friendly și că utilizatorii vor putea naviga ușor în paginile sale.
Cum obțin un site seo – friendly?
Cerințele motoarelor de căutare și modul de funcționare al celor mai recenți algoritmi de căutare Google impun ca fiecare pagină web să fie seo-friendly pentru a putea beneficia de avantajele unei poziții de top, în rezultatele căutărilor. Acesta este principalul motiv pentru care dezvoltatorii și-au concentrat atenția înspre crearea paginilor web cu module SEO și design seo-friendly integrate. Agențiile de marketing online sunt la curent cu aceste trenduri, motiv pentru care atunci când decizi să apelezi la serviciile unui SEO expert, poți menționa această necesitate a viitorului website. Astfel, te vei asigura că fundația afacerii tale este puternică și rezistentă în mediul virtual.
Există, însă, și situații în care website-ul este deja construit. Dacă acesta lasă de dorit în ceea ce privește design-ul, structura sau posibilitatea de navigare, trebuie să știi că efortul investit în acțiunile de SEO site vor avea rezultate sub nivelul așteptărilor sau chiar inexistente. De aceea, trebuie să te asiguri că interfața paginii web este una prietenoasă cu publicul și cu motoarele de căutare. Cum îți dai seama dacă este așa?
- Un site seo-friendly are o structură simplă și un design care permite o navigare ușoară. Cele mai multe site-uri includ o bară de navigare în partea de sus a paginii sau în laterale, unde se regăsesc principalele categorii.
- Design-ul responsive este unul dintre cei mai importanți factori pentru un site seo-friendly. Așadar, dacă website-ul tău își modifică structura în funcție de dimensiunea ecranului pe care este afișat, înseamnă că are un design responsive. În caz contrar, această acțiune trebuie să devină o prioritate pentru tine.
- Structura URL-urilor sau a link-urilor, așa cum le cunoaștem mulți dintre noi, trebuie să fie una standard, care să poată să fie recunoscută imediat de orice motor de căutare. Acest lucru înseamnă că un URL trebuie să conțină cuvinte relevante pentru conținutul paginii, care să fie despărțite prin cratime.
- Integrarea Social Media este un alt element important care te ajută să îți dai seama dacă un website este seo-friendly sau nu. Butoanele de share pentru diferitele platforme de socializare reprezintă poarta către o lume online în care brand-ul tău este cunoscut, promovat, are credibilitate și link-uri externe.
- Imaginile unui website îți pot spune imediat dacă acesta este optimizat SEO. Dacă observi imagini de dimensiuni mari, de o calitate superioară, vizibile și relevante, atunci acel website este cel mai probabil, optimizat. Din perspectiva agentului SEO, imaginile trebuie să aibă un alt text optimizat cu cel puțin un cuvant cheie principal și un titlu al fișierului imaginii care să conțină un cuvânt cheie despărțit de restul prin cratime.
- Website-urile cu conținut SEO optimizat conțin întotdeauna cuvinte cheie relevante, integrate în descrieri, prezentări și titluri. Așadar, urmărește cuvintele cheie relevante pentru un site seo-friendly.
- Durata de încărcare a paginii este de asemenea un factor deosebit de important. Site-urile seo-friendly au de obicei o durată de încărcare foarte mică.
- Nu în ultimul rând, existența unui sitemap (hartă a site-ului) în componenta acestuia, este o dovadă a faptului că o pagină web este optimizată SEO. Aceasta ajută la indexarea în motoarele de căutare și face procesul de crawling al algoritmilor mult mai ușor și mai rapid.