Acest ghid în 9 pași pentru optimizarea conținutului pentru motoarele de căutare te va ajuta să optimizezi paginile website-ului tău, astfel încât acestea să aibă cele mai mari șanse să fie găsite de publicul tău țintă. Ghidul subliniază cei mai importanți factori de luat în considerare atunci când optimizezi fiecare pagină din website-ul tău. Acești pași sunt enunțați în funcție de importanță, deci nu sări peste niciun pas. De asemenea, amintește-ți că generarea noului conținut optimizat săptămânal este esențial pentru obținerea succesului pe termen lung prin SEO.
Pasul 1: Alege cuvintele cheie
Citește conținutul paginii și identifică două (2) cuvinte cheie care sunt cele mai relevante pentru întregul conținut al acelei pagini. Alege un (1) cuvânt cheie principal, relevant pentru conținutul paginii și o variantă a aceluiași cuvânt (de exemplu: pluralul sau două cuvinte cu înțeles similar) pentru fiecare pagină. Dacă nu poți identifica un cuvânt cheie de bază pentru o pagină, va trebui să creezi noi pagini web pentru a separa conținutul diferit. Dacă ție nu îți este clar subiectul unei pagini, atunci vizitatorii tăi și motoarele de căutare nu vor fi nici ei capabili să înțeleagă acea pagină.
Pasul 2: Titlul paginii
Titlul paginii apare sub forma unui text albastru, îngroșat și subliniat în pagina de rezultate Google, și de asemenea în partea din stânga sus a browserului. Titlul paginii ar trebui să urmeze aceste reguli:
- Să conțină sub 60 de caractere, nu mai mult de două expresii cheie per titlu
- Cuvântul cheie principal trebuie să apară primul
- Fiecare expresie cheie trebuie să fie separată de o linie |
- Fiecare titlu de pagină din website trebuie să fie unic
- Exceptând pagina de home și pagina de contact, niciun titlu nu trebuie să conțină denumirea afacerii sau a website-ului tău
Pasul 3: Meta descriere
Meta descrierea apare în rezultatele căutării Google sub titlul paginii tale. Descrierea meta ajută publicul să decidă dacă vor accesa rezultatul tău sau unul aflat deasupra sau dedesubt. Gândește-te la acest lucru ca la un apel la acțiune (call-to-action). Descrierile meta trebui să respecte aceste reguli:
- Să aibă sub 160 de caractere (dar nu sub 100 de caractere; profită de spațiul pe care îl ai la dispoziție)
- Să conțină cuvântul cheie principal și cel puțin unul secundar
- Să ofere un motiv convingător, merituos pentru ca cineva să acceseze pagina
- Să includă cuvinte cheie într-un format conversațional; nu înghesui cuvintele cheie doar de dragul de a le afișa
Pasul 4: URL
URL-ul paginii web ar trebui să includă cuvântul cheie principal. Fiecare cuvant din URL trebuie să fie separat de cratime (-).
Pasul 5: Etichete de paragraf (heading tags)
Fiecare pagină trebuie să aibă cel puțin un paragraf H1 care să includă cuvântul cheie și trebuie să se potrivească cu titlul paginii și URL-ul. Această etichetă a unui paragraf H1 ar trebui să apară în partea de sus a paginii și să fie primul lucru pe care oamenii îl observă atunci când acceseaza pagina.
Pasul 6: Conținutul paginii
Folosește cuvântul cheie principal de câteva ori de-a lungul textului. Nu te gândi prea mult la densitatea cuvintelor cheie sau la poziția lor în text. Acestea trebuie să se încadreze în text în mod natural. Încearcă să îngroși sau să subliniezi cuvântul cheie cel puțin o dată. Efectul acestei acțiuni se reflectă în relevanța cuvântului cheie pentru pagina respectivă. Totodată, menționează și cuvântul cheie secundar atunci când este posibil.
Pasul 7: Adaugă un apel-la-acțiune (call-to-action)
Fiecare pagină web, inclusiv blog-ul tău, ar trebui să aibă cel puțin un apel la acțiune deasupra liniei website-ului (nu îi determină pe vizitatorii tăi să se deplaseze în josul paginii pentru a găsi acest apel la acțiune. Acesta poate ajuta SEO prin crearea unui link intern în pagina ta care să conducă înspre o pagină de destinație. Cele mai multe apeluri la acțiune sunt reprezentate prin imagini; așadar, poți optimiza denumirea fișierelor imaginilor și alt text pentru cuvântul cheie principal pe care îl țintești pentru fiecare pagină (vezi pasul 9).
Pasul 8: Link-uri interne
Dacă menționezi cuvântul cheie principal pe această pagină și alte pagini din interiorul site-ului tău, atunci conectează această pagină prin cuvântul cheie principal, folosindu-l ca o ancoră (anchor text). De exemplu, ai putea să conectezi o pagină despre software de inbound marketing folosind textul ancoră „inbound marketing software”. Pentru a te asigura că acest pas este finalizat, rezervă-ți câteva momente pentru a crea unul sau două link-uri în paginile învecinate care să se conecteze cu pagina pe care o optimizezi.
Pasul 9: Imagini
Orice imagine folosită în pagină trebuie să fie optimizată în așa fel încât motoarele de căutare să poată să o citească. Optimizează cele mai proeminente imagini din pagină folosind cuvântul cheie principal, iar apoi, folosește cuvântul cheie de bază și pe cel secundar pentru celelalte imagini. Imaginile pot fi optimizate în două feluri:
- Numele fișierului: fiecare cuvânt trebuie să fie separat de restul prin cratime (-). De exemplu: inbound-marketing-software.jpg
- ALT text: acest text ar trebui sa se potrivească și cu numele fișierului, fără cratimă. De exemplu: Inbound Marketing Software
Dacă nu poți să schimbi denumirea fișierului sau această acțiune îți răpește prea mult timp, atunci poți să modifici doar alt text-ul celor mai proeminente dintre imagini, folosind cuvântul cheie de bază.
Cuvintele cheie meta:
Aceste cuvinte cheie nu fac parte din criteriile căutate de algoritmii de căutare ai Google sau Bing, deci nu vom include această acțiune ca un pas pentru optimizare. Cu toate acestea, folosiți oricum cuvântul cheie principal și pe cel secundar în categoria de meta keywords a paginii. Motoarele de căutare mai mici pot să le folosească în algoritmul lor, chiar dacă cele mai mari nu le folosesc.
Repetă acești 9 pași pentru fiecare din paginile website-ului tău!