Oricât de bine ar fi gândită o afacere, aceasta este lipsită de valoare dacă nu realizează vânzări. Numărul vânzărilor este deseori asociat cu succesul afacerii, însă piața se poate dovedi a fi foarte competitivă în numeroase domenii de activitate, motiv pentru care marketing-ul și strategiile aferente acestuia nu pot să lipsească din agenda nicicărui deținător al unei afaceri.
Principalele strategii de marketing se concentrează pe detectarea publicului țintă și atragerea atenției acestuia, în așa fel încât ofertele să nu fie deloc agresive, ci să creeze nevoia de achiziționare a serviciilor, a bunurilor, etc.
Marketing-ul clasic, publicitatea în format print, bannerele și ideile de promovare care necesită un buget mare sunt potrivite în orice situație și au un impact major asupra publicului. Însă cine să observe aceste materiale publicitare ale întreprinderilor mici sau mijlocii, când publicul stă aplecat înspre smartphone sau tabletă, căutând informații online?
Mediul online este cea mai potrivită opțiune pentru orice afacere care își propune să vândă într-un timp scurt, publicului cu adevarat interesat de serviciile pe care le oferă. În combinație cu utilizarea inteligentă a materialelor publicitare și eventuala trimitere înspre mediul online, succesul este garantat.
Creșterea numărului de vânzări a reprezentat dintotdeauna o prioritate pentru mediul afacerilor, iar cele mai populare strategii de marketing care aduc rezultate în timp scurt, au la bază tehnici bine gândite și îmbunătățite de-a lungul timpului. Indiferent de mediul în care deținătorii de afaceri decid să se promoveze, vânzările cresc atunci când au loc campanii de promovare bine puse la punct. Așadar, cum poți să vinzi prin marketing?
- Publicitatea de tip print de ajută să informezi publicul într-un mod dinamic, în mod subtil, în orice moment al zilei. Include informații despre website-ul sau locația unde îți vinzi produsele, include oferte și beneficii pentru cei mai fideli clienți, atrage-i prin elemente vizuale atractive.
- Combină acest tip de publicitate cu publicitatea în mediul online. Pornește o campanie Social Media, fii prezent în intervalul orar când publicul tău petrece timp pe Internet și atrage-i înspre website-ul sau locația unde îți desfășori activitatea. Folosește-te de avantajele pe care le oferă web design-ul pentru a face ofertele tale și mai atractive.
- Nu ezita să le trimiți clientilor tăi un newsletter săptămânal sau lunar care să conțină cele mai noi produse, oferte sau servicii. Uneori, publicului target trebuie să îi insufli dorința de a cumpara.
- Află cum poți să te promovezi prin campaniile de Adwords. Anunțurile promovate în interiorul celui mai puternic motor de căutare din lume îți poate aduce un număr foarte mare de clienți dacă strategia ta este bine gândită.
- Află care sunt cel mai bine vândute produse și arată-le clienților tăi recunoștința ta prin reduceri, oferte sau puncte de loialitate. Adaugă website-ului tău abilitatea de a loializa clienții prin sisteme de referral.
- Asigură-te că site-ul tău e optimizat SEO și promovează-te în rețelele sociale, devenind prieten cu clienții tăi și recomandându-le produse, obșinuindu-i pe aceștia cu o rutină zilnică. Traficul pe website-ul tău se va îmbunătăți în mod considerabil.
Cu siguranță că strategiile de marketing în vederea creșterii vânzărilor sunt diferite în funcție de nevoile fiecarei afaceri, însă acestea sunt reguli generale pe care trebuie să le aibă în vedere orice persoană care decide să pornească o afacere, fie că aceasta se desfășoară în mediul online sau offline.